De Plezante Afgezanten van de Olifanten!

L'équipe

Waarom ligt dit project je nauw aan het hart?
Ongeveer 90% van de Afrikaanse olifanten zijn de afgelopen eeuw verdwenen en dit grotendeels door de ivoorhandel. Alles samen, in Afrika en Azië, worden er jaarlijks 30 à 35 000 olifanten gestroopt, oftewel 96 per dag. HALLUCINANT!

Afgelopen kerst gingen we naar Malawi en hebben we met eigen ogen gezien hoe belangrijk het is dat het voortbestaan van de olifanten gegarandeerd blijft. We bezochten er Nkhotakota Nationaal Park en hebben er de olifanten zien genieten van hun nieuwe stabiele habitat. Een plek waar ze ongestoord in het wild kunnen leven, zonder in conflict te komen met de mensheid.

Wat is uw doel?
Wij willen ons hiervoor inzetten en zouden het fantastisch vinden als jullie ook een kleine bijdrage willen leveren. Wat gebeurt er met jouw centen?

- Een veiligheidszone verzekeren langs het natuurgebied van Nkhotakota
- De olifanten monitoren met hulp van gps-halsbanden
- De rangers opleiden die op het terrein patrouilleren

Wij hebben deze rangers ontmoet en kunnen alleen maar beamen dat deze fantastische mensen ongelooflijk werk doen. Voor de natuur en voor de gemeenschap waarin ze leven.

Wilt je nog iets toevoegen? Wilt je een anekdote delen?
Plan een bezoekje aan Nkhotakota en slaap in het prachtige Tongolé Wildlife Resort (luxe lodge of camping faciliteiten). Vraag naar Steve en Emmanuel en geniet van hun heerlijke verhalen en de avonturen die ze dagelijks meemaken. Je zal niet teleurgesteld worden :-)

BY THE WAY: doneer je 40 euro of meer? Dan krijg je bijna de helft volgend jaar teruggestort via je belastingsaangifte... Niet twijfelen dus :-p

• 30/03/2018

Teamcaptain